lördag 8 februari 2014

Ugly duckling - Älskade hatade socka

Äntligen har jag maskat av och fäst trådarna på mina Ugly Duckling (fritt översatt: fula ankungen)

Ugly Duckling
(fula ankungen)
De är stickade i Opal, ett svart enfärgat och ett självrandande. Jag minns inte vilken kollektion det randade kom i, men det är färgnummer 7124.

Opal Sockgarn

Jag älskar verkligen Opals sockgarn. Men att blanda enfärgat med randat tycker jag blev en kanonbra kombination. Det jag inte tycker om med dem är att det har tagit 2½ månad (....!!!) att sticka. Strumpor som skall man utan större problem skall få klart under en helg. Men - vintern har varit hård för min del - så även ett par stackars sockor har tagit en evighet att få till. Så, det har känts som ett par evighetssockar. Men - jag tror nog det kommer bli ett par till vad det lider.

Om du skulle vilja sticka ett par, hittar du mönstret på Ravelry:
http://www.ravelry.com/patterns/library/ugly-duckling-socks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar