fredag 2 augusti 2013

Det är kallt på kontoret

Semestern börjar närma sig ett slut för min del, å det känns skönt att börja jobba igen, även om det skulle vara skönt att vara ledig i typ 23 år till (sedan är jag pensionär ju).

Min man började jobba i måndags å kom hem å klagade på att det är så kallt på kontoret, och att han frös om händerna. "Det är nästan att jag måste ha vantar på mig". För en som älskar att sticka är det som skön musik att höra "jag fryser".

Vad passat inte bättre än ett par handledsvärmare?


Började på dem i måndags. Tyvärr har jag inte prioriterat någon stickning efter det. Men igår kände jag att det var dags att ta en liten paus ifrån mitt andra projekt (som innebär att jag sitter framför datorn hela tiden). Det tog inte långa stunden innan de två små tuberna blev klara.


Jag hittade inte något bra sätt där jag kunde transportera garnet mellan ränderna. Hur jag än gjorde syntes det på framsidan. Inte så snyggt, och jag vill helst inte att det skulle bli en lång tråd mellan ränderna, som man riskerar att fastna i med fingrarna. Så, istället fick jag bita i det sura äpplet och fästa ett par trådar.



De är stickade i Kampes 2-trådiga ullgarn, svart och blodrött. Garnet snodde jag av Mariuströjan jag håller på med. Hoppas bara att jag inte tog för mycket rött - det skulle ju se snyggt ut om det inte räcker till ärmarna :) Lär väl upptäcka det om ett tag när jag börjar närma mig slutet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar